TJK Forum
21/05 - 2012, 05:52:18 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: OBS! Nytt graderingspensum! Mer kommer. Se forøvrig "Hva skjer?" eller "Pensum" på websiden.

Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Jeg er enda vaerre enn jeg trodde..........  (Lest 654 ganger)
gabro
Seniormedlem

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 21/03 - 2007, 23:17:14 »

For noen faa helger siden saa stilte Titan JudoClub (Titanjudo.com) til lag konkurranse i Saucie, like utenfor Glasgow.
Opprinnelig plan var tre lag, men vi endte med ett dan-belte lag.
Vi var det vaerste av fem lag, og vant ingen runder (selv om noen av oss vant et par kamper).
Mine kamper gikk som foelger:

1) Slaass mot en kar litt lavere enn meg men sannsynligvis samme vekt. Jeg kjente godt at dette var foerste shiai paa 9 aar. Gikk ut og forsoekte aa angripe, men teknikkene mine gikk aldri helt inn. Jeg gikk for en venstre o goshi eller noe saant, han steppet rundt og jeg endte opp i en utsuri goshi for Ippon.

2) Brunt belte. Gikk litt bedre, og hadde et par situasjoner i ne waza, men jeg klarte aldri aa faa noe utav dem. En gang var jeg paa vei inn i en koshi jime, men oppdaget at jeg hadde smashet nesa hans og han fossbloedde. Siden dette var en uoffisiell konkurranse sendte vi ham ut for aa stoppe det og han kom tilbake og kastet meg for ippon.

3) Denne karen var 15-20 cm hoeyere og veide minst 15 kg mer enn meg. Spesial teknikken var aa gripe tak over skulderen paa motstanderen og sparke dem i leggen. Jeg hadde nettopp sett noen faa en albue ut av ledd  og foelte meg litt utafor. saa hans "push and squish" virket og jeg endte opp under en hon kesa etter aa ha donert en waza ari for hans tai otoshi lignende ting.

4) Igjen litt tyngre. Jeg ble kastet og endte under i hon kesa igjen........

Ikke saa imponerende, men det gav absolutt mersmak. Skal proeve aa delta i et par konkurranser i aar. Enskjoent neste er 22. april og den datoen er jo ikke ideel for meg.

MG
Loggført

Judo: Putting the Harm in Harmony since 1882
Martin
Juniormedlem
**

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: 11/04 - 2007, 22:23:16 »

Vel kan vel bare si...Lykke til neste gang Blunker
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP TJK Forum | Bygget på SMF 1.1 RC2.
© 2001-2005, Lewis Media. Alle rettigheter forbeholdt.
Norsk oversettelse ved skoen, Bloc og Naturforum.
XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!